donderdag 4 februari 2016

Ik ben pelgrim (Verbeelding Book Challenge 2016: punt 3)

Puntje 3: een detective.

Ik kon natuurlijk gekozen hebben voor een Agatha Christie zoals in mijn jeugdjaren, maar dit boek was me getipt.

Ik ben pelgrim van Terry Hayes.

Deze klepper telt ook meer dan 600 bladzijden. Namelijk 704, maar ik las hem op mijn e-reader en dat ging zeer vlot.

Het gaat over een man die geadopteerd werd door rijke ouders, maar die ouders op latere leeftijd in de steek laat en geheim agent wordt. Uiteindelijk wil hij stoppen met werken en schrijft een boek over zijn ervaringen.
Maar iemand spoort hem op en hij moet noodgedwongen sporen gaan uitwissen.
Ook geraakt hij ongewild bij een moordzaak betrokken.

Uiteindelijk brengt het hem in Turkije waar hij probeert de puzzel op te lossen.

Het is een goed boek, maar voor mij niet spannend genoeg. Er mocht wat meer instaan waar mijn haartjes op mijn armen recht van gaan staan.

Dit was meteen ook het laatste boek dat ik las in januari.

Voor de Verbeelding Book Challenge 2016 ga ik nu door naar puntje vier. Een klassieker.
In dat boek ben ik momenteel bezig... Ook met mijn e-reader en het staat getipt op de kalender maand januari van Madame Zsazsa.

Lees ze!

1 opmerking:

  1. Echt? Ik vond dat bangelijk spannend! Zo zie je maar hoe smaken verschillen hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen