dinsdag 26 januari 2016

The Walking Dead (Verbeelding Book Challenge 2016: punt 2)

Punt 2: een horror boek.

Eigenlijk wou ik een boek van Stephen King of Dean R. Koontz lezen, maar ik kon niet goed kiezen.
Omdat het boek The Walking Dead van Robert Kirkman en Jay Bonansinga toch in mijn boekenkast stond besloot ik dat boek te lezen als horror boek.

Naast de graphic novels (die ik allen twee maal las) en de TV serie die ik ook twee keer zag is dit een ècht boek van The Walking Dead.

In dit boek komen de zombies ook voor. Het begint meteen na de uitbraak en verteld de achtergrond van de beruchte Governor uit de novels en de TV serie.
Hoe is die gruwelijke mens geworden tot wat hij uiteindelijk in de novels en serie is. Een psychopaat.
Was hij altijd al zo?

Dat wordt dus verteld in het boek. In heb het in een wip uitgelezen. Vond het toch nog verrassend bij momenten en ik zag het einde niet aankomen...Ik was echt verbaasd waardoor ik het boek toch nog de moeite vind om te lezen.
Jammer dat er blijkbaar geen vertaald derde deel van is.

Er is wel nog een tweede boek van.

Zo is mijn puntje 2 afgerond en ga ik door naar puntje 3: een detective.
Dat boek ben ik ondertussen aan het lezen op mijn e-reader.

Lees ze.

2 opmerkingen:

  1. The Walking Dead... Dat is nu echt eens iets waarbij ik me niets, maar ook totaal niets kan voorstellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eerder ook niet. Ik ben begonnen met de graphic novels eigenlijk in het Engels. En toen ik die allemaal uit had (ondertussen zijn het er 24)wou ik toch nog de Tv reeks zien zonder er veel van te verwachten. Maar ik vind het goed. De zombies zijn eigenlijk bijzaak vind ik. Het is meer een: wat als de wereld morgen zou vergaan? En we zonder Tv, elektriciteit, drinkbaar water enzovoorts moeten doen. Hoe gaan we daar dan mee om?

      Verwijderen