zaterdag 14 december 2013

In de krant ... kleuterpraat en schokkend

In de weekendkrant zitten er vandaag 'boekjes' in. Op de cover van één van die boekjes staat de oproerpolitie.
Onze Thijs zijn oog valt er op. 'Kijk mama. Marsmannekes!'

Verder vind ik het schokkend dat een 'doodbrave' man. Ja, echt een halve heilige!(die er wel regelmatig bordeelbezoek op na houdt, maar ach: dat is toch niet erg?)  die zijn vrouw die graag wil scheiden en uit een ongelukkig huwelijk met een onbevredigend seksleven wil stappen en die op het punt staan te scheiden gruwelijk vermoord. Ja. Niet efkens een paar 'motten' verkopen, maar echt vuistslagen, met zijn voeten op haar borst gaan staan, slaan met een bijl, enz... en die vrouw die dan probeert te vluchten uit hun huis tot op de oprit zelfs opnieuw naar binnen sleurt en daar zijn werkje afmaakt met een broeksriem en haar nog eens wurgt. Die man wordt slechts veroordeelt tot elf (!) jaar cel. Binnen twee jaar kan hij vrij zijn.

Maar wat nog schokkender is dat zelfs de ouders en de zus van die vrouw dat helemaal oké vinden. Uiteraard heb ik die hardwerkende brave heilige man niet gekend en weet ik geen knoppen van hoe het precies zat en lees ik alleen de 'feiten'. En zelfs de moeder van het slachtoffer noemt het vermoorden van haar dochter 'een ongeluk'. In welke wereld leven wij ?

En wie wordt nog het meeste met de vinger gewezen. De minnaar toch wel zeker !! 't Is opeens allemaal zijn schuld.

Jongens toch!!!!
Die arme vrouw is dood, haar kinderen zijn wees, hebben geen moeder meer.
Hier horen we nog van!!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb me er vorige week ook heel de tijd aan geërgerd....
    De man (de dader) werd echt afgeschilderd als een heilige...
    Je kan en mag dus zomaar een leven nemen?!
    Wat een voorbeeld voor de maatschappij en vooral voor hun kinderen!
    Hij had kunnen stoppen..... maar keer op keer is hij opnieuw begonnen en heeft
    dan zijn werk afgemaakt...(het leek wel een slachting!)
    Neen hier ook onbegrip...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Greet

      Ik denk dat het te maken heeft met de gezinnen waar ze uitkomen. Overspel zal wel een grote schande geweest zijn in die familie. De manier waarop ze zonder respect spreken over de minnaar (Mankepoot)zegt al veel. En volgens mij hechten ze veel belang aan het materialisme. (Alles opgeven voor .....wie doet zoiets?). Er werd geen rekening gehouden met de gevoelens van die vrouw denk ik.
      Die man had kunnen stoppen. Ik kan wel de woede begrijpen en dat je dan eens een slag uitdeelt zelfs ook, maar op die manier niet. Ze moest dood omdat ze zijn trots gekrenkt had, omdat hij zo zijn familie onder ogen moest komen, .... Die man is/was een tikkende tijdbom. Hij liet het zelf ook wel ver komen uiteindelijk door onverschillig te doen in de eerste plaats. Alsof het een griepje was dat wel zou stoppen als hij maar deed alsof het niet echt gebeurde.

      Het is me wat !

      Inderdaad verkeerd signaal naar allen die bedrogen worden ook. 'Om met alles meteen korte metten te maken: dood die man/vrouw en met de juiste personen rond je heen en braaf te zijn, geraak je met wat geluk na vier jaar vrij en kun je gewoon opnieuw beginnen. Niets alimentatie betalen of haar of hem nog onder ogen hoeven te komen. Makkelijk toch?'

      Liefs,

      Sandra

      Verwijderen