woensdag 11 december 2013

Strips lezen en boeken die blijven hangen


Gisteren alweer begonnen in een nieuw boek nadat het vorige boek de hele dag door mijn hoofd bleef spoken. Dagboek van een Chinees meisje. Sommige boeken doen dat. Dat ze blijven hangen.
 
Op de verwarming is het lekker warm om te lezen. Thijs kan nog wel niet lezen. Prentjes kijken is ook leuk. Ik sleep trouwens ook veel strips aan want de meesten hier thuis lezen dat het liefste. En lezen is lezen. Zelf lees ik ook weleens graag een strip. Thorgal is mijn favoriet. Ik herlees die ook, maar strips komen niet op mijn boekenlijst. Ik ben wel al vaak van plan geweest om de strips te inventarissen om te zien wat we hebben. Vandaag kocht ik de eerste van een nieuwe reeks, maar deze is niet geschikt voor kinderen.
 
Niels kan ondertussen ook al goed lezen na drie maanden eerste leerjaar. Gisteren deed hij spontaan een poging om een boekje te lezen en uiteraard probeert hij alles te lezen (op etenswaren, op straat, ...)
 
Vandaag in de boekhandel ging ik een paar strips kopen, maar kwam toch weer extra met drie boeken thuis. Boeken is echt een verslaving, maar ik lees wel veel. Meer dan de gemiddelde lezer (denk ik). Ik verkoop ook veel boeken opnieuw want het is geen droom om een hele bib te hebben en daar heb ik ook binnenkort geen plaats meer voor omdat we kleiner gaan wonen.
 
's Avonds heb ik echt een ongelooflijke drang om te beginnen lezen. De kinderen moeten dan naar bed (de jongsten). Het liefste lees ik in de winter voor de haard, maar hij gaat niet iedere avond aan omdat dat een werkje van de man is. Hout aanslepen, bouwen, aansteken.
Zo!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten