donderdag 27 juni 2013

Boeken om in te bijten

Eergisterenavond stroomde onze kelder onder water door een fout van de watermannen. Helaas heb ik ook schade aan mijn boeken. Twee dozen vol boeken stonden in het water en zijn verloren.
Hoe bepaal je die schade?

Ik kocht als troost een paar nieuwe boeken. Joyland van Stephen King.
De nieuwste van Julian Barnes: Hoogteverschillen. Getipt in De Morgen gisteren. En  nog een boek dat mijn aandacht trok.
Zomernachtsessies. Gesprekken !

Gisteren in De Morgen dan 'Boeken om in te bijten.'
Uiteraard ben ik het eens dat Stoner een paar keer in de lijstjes voorkomt.

Nog boeken die getipt werden en die mijn interesse hebben.
-Brigadieroversteekmoeder van Karin Bruers. Dit zijn korte verhalen.
-De lachvogel van David Sedaris. Om te lachen.
-Zes maanden in de Siberische wouden van Sylvain Tesson. (Om te lezen wat er over te schrijven valt)
-Een privé kwestie van Beppe Fenoglio. Omdat het getipt werd door veel verschillende mensen, maar het is daarom nog niet goed natuurlijk)

Ondanks de ravage in onze kelder. Die boeken hebben voor mij veel waarde, maar ik vrees niet zo voor de verzekering. Dus ondanks dat: nieuw leesvoer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten