zaterdag 28 september 2013

Kies

van Wouter Deprez is het nieuwste boek dat ik ga aankopen.
Vandaag een interview met hem gelezen en dat spreekt mij volledig aan.
Ik word ook zowat gek van keuzes te moeten maken waardoor ik vaak niet wil kiezen.
Zo doe ik net als Wouter met een gsm die enkel kan bellen, smsen en een wazige foto trekken. Meer wil ik echt niet. Ik zou zot worden van een Iphone !

Ook in de supermarkt kon ik vaak niet kiezen en nog steeds niet tussen alle verschillende voedingswaren al kies ik heel vaak gewoon de BIO. Meestal is daar dan maar één van.
Om niet meer te moeten kiezen laat ik tegenwoordig iemand anders mijn weekmenu (voor het eten)kiezen: vier of vijf dagen in de week. Dan hoef ik nog maar twee of drie dagen in te vullen. Kookboeken heb ik niet meer nodig want zelfs het recept wordt bijgeleverd en de boodschappen voor dat eten worden op maandag aan huis geleverd (het bespaard mij zelfs een wekelijkse autorit naar de supermarkt tegenwoordig want de rest doe ik te voet of met de fiets). Het kost ongeveer 10% meer dan in de winkel, maar je krijgt er veel voor in de plaats! Zie smartmat op google :-).

En net als Wouter heb ik al veel fietsen uitgeprobeerd.

Wouter zegt dat we redenen verzinnen om nutteloze dingen te denken nodig te hebben. Hoe waar is me dat!

Ik kan hem volledig volgen en ben dus heel erg benieuwd naar het boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten