zaterdag 14 september 2013

Tijd omspitten

Een artikel dat ik al een tijdje bewaar van Thomas Siffer omdat het mij zo aangreep en ik het genoeg wil opnieuw lezen.
En dat deed ik gisteren dan voor we naar de bank gingen om een droompje meer waarheid te laten worden.
En vandaag ook weer.
Het is moeilijk om het artikel te omschrijven en ik wil het ook niet gewoon overschrijven.

Enkele zinnen.

'Je worstelt met wat je denkt dat de wereld van je verwacht.' 'Want je maakt jezelf steeds minder belangrijk en dat maakt je bang.'

We worden op prestaties getaxeerd. Op de vraag: 'Wat doe jij in je leven?' is het antwoord: 'Ik ben verpleegster.' of     'Ik heb een eigen zaak.' Nooit: 'Ik doe waar ik zin in heb. Ik jaag mijn dromen na.'

Mensen missen het lef te hakken in hun uitgaven, te kiezen voor het kleine en op te souperen wat ze invriezen voor later. Terwijl. Dat later is NU begonnen. En NU. En NU.

Ik vouw het artikel weer samen en kan er weer even tegen.
Ik jaag mijn dromen na ...

Oja. Even terloops. Vandaag kocht ik NACHT in de boekhandel van Karl Ove Knausgard en nog een boek dat ik al maanden geleden bestelde. Iets over een tuinman.
Lezen is iets dat ik meer wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten