zondag 17 november 2013

God stierf bij de Nijl

geschreven door Nawal El Saadawi.

Ik volgde gewoon het eerste boek in de bib bij de S. (en heb nu besloten het alfabet gewoon in de juiste volgorde opnieuw te volgen).

Dit boek is een oud boekje geschreven door een arts die echt geboren in bij de Nijl. Zij was arts , maar verloor haar baan door een paar boeken die ze schreef.
Ze kreeg ook een paar prijzen en ik denk dat ze dit boekje daarom vooral in de bib houden.

Het verhaal gaat over arme mensen die onder de knoet liggen van de burgemeester van het dorpje.
Ze roepen constant God (Allah in dit geval) aan. Al wat goed is is door hem en alles wordt beslist door hem en voor hem en anders is het wel één van die arme mensen hun fout.

Brrr. Triestig naar boekje.

Ik lees al niet graag over geloof en heb een afkeer van godsdienst dus het was te denken dat ik dit boekje niet zou lusten...Om snel te vergeten. (Wellicht ontsnapt mij hier de onderliggende boodschap: mijn excuses hiervoor)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten