donderdag 14 november 2013

Nachtfilm

las ik gisteren uit. Een boek van Marisha Pessl. Een voor mij onbekende auteur.
Maar wat een ontdekking.
Dit is één van de beste boeken die ik gelezen heb de afgelopen maanden.
Spannend van begin tot einde. Verveeld nooit. Een meesterwerk.

Een turf van bijna 600 bladzijden, maar ik las hem uit in een paar dagen. Kon niet stoppen met lezen. Alleen het einde had ik iets spannender verwacht.

Het verhaal is : de dochter van een wereldberoemde regisseur (van horrorfilms)pleegt zelfmoord op 24 jarige leeftijd. Is het wel zelfmoord? Een journalist die in het verleden reeds een grote aanvaring had met deze regisseur gaat op onderzoek en krijgt daarbij gezelschap van twee 'onbekenden'. Hij gaat graven in het leven van de regisseur en zijn gezin en komt vele speciale getuigen tegen...

Een prachtig boek, fantastisch geschreven, met af en toe een vleug humor en zelfspot, ...
Een absolute aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten