woensdag 27 november 2013

Kinderbijslag

Fijn dat er in De Standaard eens drie meningen staan van 'slimme' mensen over de hervormingen van de kinderbijslag.
Het kindergeld had bij mij nooit iets te maken met het aantal kinderen dat ik kreeg. En dat zal het in de toekomst ook niet. Voor man en mij maakt dat niet uit.

Kinderbijslag minderen of afschaffen voor grotere gezinnen zal de files niet minderen of de milieuproblematiek oplossen. Het is maar hoe je leeft...
Sommige kleine gezinnen zijn gewoon veel grote vervuilers dan grote gezinnen.

Maar ieder kind vind ik zou gewoon een gelijk bedrag moeten krijgen ongeacht de hoeveelste het is.
Ik blijf erbij dat een eerste kind NIET meer kost, maar wel oudere kinderen (vanaf middelbaar onderwijs )meer kosten.

Zelf zou ik zeggen: ieder kind 100 Euro.
En vanaf 12 jaar: 150 Euro.
En vanaf 18 jaar:200 Euro.

Geen kraampremie meer. Dat ze dat afschaffen !! En ook de studietoelagen. Die worden in mijn ogen toch ook willekeurig verdeeld.

(Dit is mijn mening)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten