woensdag 13 november 2013

Twee misdaden

Ik nam dit boek mee uit de bib.
Het is van Jorge Ibargüengoitia (wat een naam).
Er stond een pistool op de zijkant van het boek.
Ik dacht dat het een echt mannenboek zou zijn met stoer gedoe en een portie politiek.

Maar ik was verrast. Het is een goed boek. Vlot leesbaar en met een echt verhaal.
Dit speelt zich af tijdens enkele dagen/1 week en is verrassend goed.

De kritiek op de Mexicaanse maatschappij overheerst niet in dit boek en het is spannend tot op het einde. Een mysterie. Je weet echt niet hoe het gaat aflopen.
Een eenvoudig boek, maar ik zou het wel durven aanraden.

Zo zie je maar dat je door de boeken in de bib soms erg verrast kunt worden. Want het was voor mij gewoon het eerste boek bij de I.

De auteur is reeds overleden in 1983, maar werd meermaals bekroond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten