zondag 19 januari 2014

Interessante Knack

Deze week in de Knack echt wel veel interessante artikels (voor mij).

Er stond iets in over : dat biologen niet begrijpen waarom vrouwen vandaag zo weinig kinderen krijgen.
Omdat dat iets is wat ik zelf niet begrijp.

Dan een artikel over dat het steeds beter gaat met de wereld. Steeds minder kindersterfte, minder honger, zelfs minder oorlogsslachtoffers dan in de Middeleeuwen, lange levensverwachtingen, meer vrijheid en democratie, ...En toch...lijkt het wel of de mens zelf nog pessimistischer wordt.

Dan nog een artikel over relaties. Er wordt te snel gescheiden! Men moet meer moeite doen. Relaties zijn niet rimpelloos. Er zijn goede periodes en moeilijke periodes en die moet je samen doorworstelen. Ook met dit artikel kon ik het volmondig eens zijn.

En dan nog een ontroerend interview met de ouders van de Columbine moordenaar. Het interview staat opgenomen in een boek dat ik nu ook wil lezen. 'Ver van de boom' van Andrew Solomon. (Als je kind anders is: 'foute' kinderen zijn niet altijd het product van hun ouders of opvoeding).

Kortom: ik verslond de Knack deze week en misschien voeg ik er mijn eigen mening nog wel aan toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten