maandag 12 januari 2015

Een dans met draken (Verbeelding Book Challenge: het begin)

Ik las het laatste deel uit van George R.R. Martin met de lange titel.
En zo begon ik aan mijn Book Challenge opgepikt bij Kathleen.

Het lied van IJs en Vuur
Vijfde boek
Een dans met draken
Deel twee: Zwaarden tegen draken

De overige delen las ik ongeveer een jaar geleden.
Het is het soort boeken dat ik eigenlijk nooit lees, maar ik was nieuwsgierig.
En ik heb de boeken graag gelezen al was ik het op een bepaald moment beu. Al die ridders, koningen ,zwaarden, al die moorden, ...
Ook had ik zo mijn favorieten en daar las ik liever over dan over andere personages.
Sommige delen waren saai, anderen dan weer zo spannend dat ik niet kon stoppen met lezen.

Zijn boeken en de reeks is een aanrader al ben ik nu wat ontgoocheld over het einde.
Zou hij nu echt geen vervolg meer maken.
Ik wil weten of de drakenkoningin in 't Westen geraakt en hoe het met Arya afloopt en met Sansa.
En Tyrion natuurlijk.

Het einde is wat bizar, wat raar, ...

En hoe liep het nu met Stannis af en de bastaardzoon van Koning Robert.

Nee. Ik vind het geen bevredigend einde en kan amper geloven dat dit het einde is van deze reeks.

Ook ben ik van plan om de hele serie nog eens op DVD uit te kijken.

Dit boek past in mijn voornemen om te lezen zoals hier.
En met dit boek sla ik alvast vier vliegen in één klap.
Het is namelijk een boek van over de 500 bladzijden (728 op precies te zijn), het is Fantasy (wat ik normaal niet lees en wellicht niet al te snel opnieuw ga lezen) en het is het laatste deel van een reeks (dat ik vorig jaar al beginnen lezen was)en er is ook nog eens een TV serie van gemaakt.
Dat zijn maar liefst 4 punten van de 30 ! Namelijk punt 1,4,16 en 22.

Het volgende boek dat ik ga lezen is er één die al lang op mijn te lezen lijst. Namelijk het eerste boek van Griet Op De Beeck. Vele hemels boven de zevende.
Al moet ik zeggen dat er veel boeken staan op mijn lijst. Zo staat Nacht van Karl Ove Knausgard er zelfs al langer op en ook bepaalde boeken van Stephen King.

Ik zoek ook een goed boek uit mijn geboortejaar 1975. Dus wie mij kan tippen.
Voorlopig staat er alleen Twee vrouwen van Harry Mulisch op.

1 opmerking: