zaterdag 3 januari 2015

Uitgelezen in december

Wat een opluchting dat ik in de allerlaatste decemberweek tijdens de vakantie nog twee boeken uit las.

Schoenaerts van Stan Lauryssens.
Ik was een klein beetje teleurgesteld dat het enkel ging over een bepaalde periode in het leven van deze grote acteur/toneelspeler. Eigenlijk slechts enkele jaren en dan nog zeer moeilijke woelige jaren.
Over zijn kinderjaren en jeugd had ik anders ook wel graag iets gelezen of over zijn huwelijk.
Het ging voornamelijk over de ziekte van de man.
Toch vind ik het jammer dat ze het boek uit de handel genomen hebben.
Misschien is dat net omdat er een te negatief beeld  geschetst wordt over Schoenaerts.
Misschien soms wat te idioot.

Ik kan begrijpen dat nabestaanden dit boek te éénzijdig vinden.
Maar het is maar een boek. Ieder denkt daar het zijne over zoals met alles.
Ik heb het boek in een ruk uitgelezen alvast en hoop dat iemand nog eens het andere verhaal verteld over Julien Schoenaerts.

Het andere boek dat ik uit las was Revival van Stephen King.
Nog steeds één van mijn favoriete schrijvers en een overblijfsel uit mijn jeugdjaren toen ik ook zeer veel boeken van hem gelezen heb.
Al twee keer heb ik ook al zijn boeken gekocht en één keer alles verkocht. Ondertussen heb ik er weer van verkocht en heb ik er weer spijt van :-).
Dit boek was weer erg spannend. King is echt een goede auteur die je geweldig op sleeptouw kan nemen. Het blijft spannend tot op het eind.
King heeft ook mindere boeken, maar zijn laatste zijn weer pareltjes.
Hij schreef vroeger ook echt gruwelijke boeken, maar dat is nu wat geminderd. Zijn boeken zijn nu veel realistischer (en daardoor ook eng natuurlijk).
Alleszins: voor mij blijft King TOP.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten