dinsdag 7 april 2015

Boeken uit de BIB

Een tijdje geleden maakte ik me opnieuw lid bij de bibliotheek om de simpele reden dat ik daar oneindig veel graphic novels kon uitlenen en lezen en dat doe ik ook.
Er is nog maar één ongelezen terug gegaan en dat was vandaag omdat we op vakantie vertrekken en ik hem niet meer gelezen krijg voor mijn uitleentermijn verstreken is. Ik ben tegen verlengingen :-).

Wat gekker is dat ik voor het eerst in jaren voor de tweede keer al een gewoon boek uit de bib ongelezen terug bracht.
Ook het tweede boek met de B kreeg ik amper gelezen en bij bladzijde 50 ben ik opnieuw gestopt.
Voor de tweede keer na elkaar . Verbaasd ben ik dat er zulke saaie boeken in de bib staan. Hoe zijn die daar geraakt? Ik word een beetje wantrouwig.

Gelukkig is mijn eigen oogst eindeloos.
Gekochte boeken die ik koop uit eigen interesse, boeken die getipt zijn in blogs of in goede kranten, ...Meestal is het een schot in de roos qua leesgenot.

Mijn twee laatst gekochte boeken zijn:

Niemand in de stad van Philip Huff .

En

We zullen niet te pletter staan van Nina Polak.

Wanneer ik die boeken koop lees ik de achterflap en ga ik alvast kleine stukken en zinnen lezen.
Meestal krijg ik dan al een idee op welke manier het boek leest.

Mijn leeshonger is groot, mijn ogen groot, mijn tijd om te lezen helaas beperkt.

Ik verkies dus de gekochte boeken tegenwoordig. Ik lees ze liever.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten