zaterdag 2 mei 2015

Uitgelezen in april

In april las ik iets meer dan in maart, maar nog niet de hoeveelheid die ik had willen lezen.
Bovendien blijf ik maar boeken bijkopen. Dat is zo met een verslaving.
Spreekt een verhaal of onderwerp mij aan.
Dan koop ik dat boek.
Niet alleen romans , maar ook boeken over koken en inrichting of manieren om je leven simpeler te maken.
In deze blog komen meestal alleen de leesboeken aan bod en dus niet de kookboeken of anders soort boeken, maar in navolging van Joke van Boekhappen vraag ik me weleens af hoeveel tijd ik eigenlijk wel spendeer aan al dat lezen en waar het toe leidt.
Toch blijft het in de eerste plaats ontspanning, wegglippen in een verhaal net als in een film (maar intenser en langer genietend).
Toch zou ik ook wat vaker non fictie willen lezen. Boeken die me zouden kunnen helpen bij de persoon te zijn die ik AL ben.

Maar wat las ik uit in april.

Nacht van Karl Ove Knausgard
Sneeuweieren van Ricus van de Woecering
High Fidelity van Nick Hornby

Nacht en Sneeuweieren vond ik heel goed al had ik van Karl Ove Knausgard nog beter verwacht.
Hopelijk is Schrijver dus beter.
Van Ricus van de Woecering kocht ik ondertussen ook zijn tweede roman Noordgeest.
Van Nick Hornby heb ik nog een Engelstalig boek liggen in Zeeland.

Verder las ik in april ook maar liefst acht graphic novels.

The Walking dead novels van volume 12 tot en met volume 18 (dat zijn er dus zeven) en Saga-1 van Brian K. Vaughn.
Ondertussen las ik in de twee dagen van mei ook al de rest van de gehele reeks van The Walking dead uit. Volume 19 tot en met 22 dus. Volume 23 komt uit op 12 mei 2015. Ik kan niet wachten om te bestellen. Ik ben echt een hevige fan ;-). Dit met dank aan Kathleen van Verbeelding. Net vandaag blogt ze over haar leesdipje trouwens.
Ik heb ook al de drie seizoenen van The Walking dead gezien ondertussen en seizoen vier is besteld.
Daar kruipt ook 'leestijd' in, maar man: ik geniet !

Zo. En dan zijn we nu mei.
Ik heb mijn boekenkast beneden nog eens herbekeken en besloten dat ik echt nog veel ongelezen boeken heb die ik WEL ECHT wil lezen dus ben ik op de onderste rij links begonnen. Het eerste ongelezen boek bleek er één van Doris Lessing. Dus daar ben ik nu in bezig.
Daarna neem ik weer één van de nieuwste boeken.

Ook hebben we noodgedwongen het oude huis moeten leeg maken en daar zijn ook nog eens honderden boeken tevoorschijn gekomen (en ik had daar vorig jaar voor de verhuis al een opkuis gedaan)en toen had ik dus nog eens vier kratten vol boeken die ik niet meer wil plus een doosje :-).
Ze zijn allemaal weg ondertussen.
Maar geen nood. Ik heb nog gigantisch veel boeken waar ik geen afscheid van kan nemen.
Ik heb een uniek boek terug gevonden ook uit 1908. Dat kreeg ik van mijn grootvader een paar jaar geleden. Macbeth van Shakespeare. Koester, koester.


De hal is nu wel een bende :-(
Op naar mei. Benieuwd wat dat gaat opleveren op leesvlak.

1 opmerking:

  1. Jij leest veel Karl Ove Knausgard hé? Ik ben ooit eens begonnen aan 'Engelen vallen langzaam' en ben daar totaal niet door geraakt - en ik stop echt niet snel in een boek eenmaal ik er aan begonnen ben. Welk boek van hem vind je de grootste aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen