maandag 21 september 2015

Ouders met een leven

Zo heet het boek dus helemaal.

Zijnde in een bepaalde periode in mijn leven kan ik dit soort van overdreven boeken wel smaken.
Het gaat over het (jonge)oudersschap en het niet zo roze maneschijn verhaal  en laat dit nou net zijn waar wij in verzeild zijn geraakt.
Tussen krijsende peuters in de supermarkt; volle luiers net als je het op het moment dat je echt wel de deur uit moet en niet naar bed willende lagere school kinderen en echt vreselijke onuitstaanbare tieners (bah!)las ik dit boek vlotjes uit.

Oké. Het is ietwat overdreven. Toch is er veel herkenbaar en wat niet verteld word is dat je die peuters/kleuters ook gewoon af en toe wil opvreten wegens een overstroming van liefde en geluk.
En dat je best heel erg trots kunt zijn op tieners of lagere schoolkinderen die zomaar de tafel dekken.
'O.O.O' snik je dan binnenin. Wat een geluk heb ik toch!
En dat maakt al die vreselijke momenten eventjes weer helemaal oké natuurlijk.

En stiekem hoop ik dan dat ze me gaan verzorgen op mijn allerlaatste (hopelijk) oude dag.
Al zit dat er momenteel nog niet echt in.

Als moeder mag je toch niet teveel punten laten vallen. Je wordt afgerekend op alles !
En altijd heb je het gevoel te kort te schieten.
Zelfs als je alles al gedaan lijkt te hebben.

Tof boek! Niet realistisch lieve toekomstige ouders.
Geloof me. Niets is mooier dan het ouderschap. Alleen is je onbekommerde leventje inderdaad om zeep en niets draait nog om jezelf.
Als je dat kan.... ben je er klaar voor...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten