dinsdag 10 november 2015

Uitgelezen in oktober

Slechts twee boeken uitgelezen in oktober.

Schrijver van Karl Ove Knausgard.

En Hotel zonder sterren van Lara Taveirne.

Karl Ove Knausgard is een unicum. Deze reeks moet je gelezen hebben.
Dit boek Schrijver gaat vooral over hoe het hem maar niet lukt om het liefste te worden wat hij wil. Zijn droom is voortdurend een beroemd schrijver worden, maar het lukt hem helemaal niet.
Vele van zijn dagen brengt hij door in ledigheid. Veel drinken, uitgaan, mooie liefdes, schuldgevoelens enzovoorts. Geen enkele pagina verveelt.

Ik ga nu Vrouw lezen en nadien lees ik de hele reeks nogmaals opnieuw.

Net als met een Dvd reeks zie of lees je dan meer. Hoe raar ook.
Mijn droom is om Mijn strijd uiteindelijk minstens drie maal te lezen.
Ook I.M. van Connie Palmen hoort daarbij. Dit boek heb ik al twee maal gelezen.
En wil ik weldra nogmaals lezen.
Ook Palmen is een unicum.

En Lara Taveirne is een nieuwe ontdekking. Ik las haar boek en nu ga ik haar debuut weldra lezen. Als dat ook 'Wauw' is heeft ze aan mij een fan.

Ook Feline Minne kan ik 'smaken'. Momenteel lees ik haar tweede boek en tot hiertoe oké ook al werd ze afgekraakt in mijn favoriete krant. Ik zie er iets in. Ze is nog jong en ze doet me een beetje Brusselmaniaans aan. We zullen zien... Ik verwacht iets van haar. Net als van Lara Taveirne.
Meer dan van De Coster bijvoorbeeld. Deze jonge vrouwen boeien mij ontzettend veel meer. Ik zit meer in hun tijdsgeest denk ik ook al ben ik ouder.

1 opmerking:

  1. Ik heb 'De kinderen van Calais' net uitgelezen. Begon veelbelovend, had zeker zijn charmes, maar toch niet 'dat' voor mij. Ik kan niet goed uitleggen waarom, benieuwd wat jij ervan zal vinden.

    BeantwoordenVerwijderen