vrijdag 14 februari 2014

De B van het ABC van de bib: 2de keer: Baal Ingrid


Vorig jaar las ik van Bâ en er stond nog een tweede boekje van haar in de bib, maar ik koos toch voor deze.
Doel : Liefde van Ingrid Baal.
Een dun boekje (150 blz) over een bijna vijftiger die terug kijkt op zijn periode in de kostschool en hoe dit ook zijn toekomst gevormd heeft.
Hij blikt terug op zijn kostschoolperiode, zijn korte studeerperiode, zijn huwelijk, zijn schrijven, ...

Eerlijk? Ik vond het saai.
Ik weet niet of dit te maken heeft met mijn eigen gedachten (de verhuis en al wat daar bij komt kijken)dat ik me moeilijk kon inleven of concentreren op het boekje, maar ik vond het saai.
Het was ploegen door het boekje.
Misschien zijn boeken zonder enige herkenning ook wel minder interessant gewoon.

Het is wel toeval dat ik dit boekje Doel : Liefde vandaag (op Valentijn) uitlas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten