zondag 9 februari 2014

Een feestmaal voor kraaien

van George R.R. Martin was het vijfde boek dat ik las in de reeks van Het Lied van IJs en Vuur.
Een klepper van over de 800 bladzijden.
Tot hiertoe viel dit boek me nogal tegen in vergelijking met de meeslepende voorgaanden.
Er kwamen veel nieuwe personages in voor en het was niet echt een volledig vervolg op het voorgaande boek. Sommige hoofdstukken vond ik best saai. En er komen zoveel personages in voor dat het soms moeilijk te volgen is.

In Koningslanding gaat het van kwaad naar erger met een nieuwe jonge koning en zijn feeks van een moeder.
De broer van de koningin blijkt plots veel ridderlijker dan gedacht. Hij wordt milder lijkt het wel terwijl zijn zuster al zijn (slechte)eigenschappen overneemt.
En plots gooien ook de IJzermannen zich in de strijd. Met zoveel verschillende strijders dat je het overzicht kwijt raakt.
Over de drakenkoningin komen we bitter weinig te weten terwijl ik vond dat zij toch één van de hoofdpersonages was.
Sommigen blijken nu toch niet dood en over anderen wordt met geen woord meer gerept.
Er komt ook steeds meer gruwel vind ik.
Iemand van de muur krijgt een opdracht die ik niet goed begrijp , maar dat komt misschien nog naar voor in de komende boeken...

Ik vind de boeken er alleszins niet simpelder op worden.
Toch ga ik de reeks uitlezen en ben ik benieuwd naar het komende boek.
Ook de twee seizoenen van de TV reeks zag ik ondertussen.
Die reeks vind ik wel steengoed. Ik kan niet wachten tot seizoen drie uit is op DVD.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten