zondag 29 maart 2015

Update Book Challenge 2015

Hoe staat het daar ondertussen mee?
  1. boek van 500 pagina’s of meer. Ik las Het lied van IJs en Vuur door George R.R. Martin en meteen het laatste boek in de reeks
  2. Een boek gepubliceerd in je geboortejaar. Ik las Wintermaan van Dean R. Koontz
3.Een non-fictie boek: Ons moeder van Julien van Remoortere (over verhalen uit de tijd van toen)

 4.Een fantasy boek: Ook Het lied van IJs en Vuur door George R.R. Martin. Ik lees normaal geen fantasy, maar deze reeks kon me wel bekoren.
    5.Een sci-fi boek: Ik las Tweeduister van Stephen King. Twee verhalen waren dat in één boek. De engelieren en Het geheime raam. Spannend !
      6.Een graphic novel: Dankzij Kathleen kreeg ik een paar tips en er staan er nu een paar op mijn lijstje. Dit zullen dan meteen ook de boeken in een andere taal zijn (Engels).

      Ik las ondertussen al 22 graphic novels waarvan de meeste in het Engels.
      De meeste graphic novels waren die van The Walking Dead. Ik ben zo een grote fan geworden dat ik ook de DVD reeks beginnen kijken ben. Ten koste van mijn lezen.


        7.Een mystery of thriller boek: Ik las Het Kwaad en de rivier van R.J. Ellory. Een thriller. Spannend en vlot leesbaar boek.
          8.Een romance of chicklit:  Hier las ik Spelen met Vuur van Nora Roberts. Het derde boek in een trilogie.
            9.Een boek dat gericht is op kinderen onder de 12. Aangezien ik veel kinderen heb onder de twaalf jaar heb heb ik ook hier keuze te over.
              10.Een boek gebaseerd op waargebeurde feiten. Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans voldeed hier aan de eisen ;-)
                11.Een historische roman. Hier heb ik genoeg tips over gekregen.
                  12.Een boek met prentjes.  Al de graphic novels die ik las hadden meestal mooie prentjes. Er zaten parels tussen. Genoeg boeken met prentjes dus.
                    13.Een boek dat een prijs heeft gewoon (Pulitzer, Man Booker, Nobel, Gouden Uil,…): Ik las Vele hemels boven de zevende van Griet Op De Beeck dat een prijs won, maar ook Oorlog en Terpentijn won een prijs dus hier heb ik al aan voldaan.
                      14.Een boek dat iemand je heeft aangeraden. Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans werd mij ongeveer een jaar geleden getipt dus dit is ook afgevinkt.
                        15.Een boek dat voor 1900 werd gepubliceerd. Een tip is hier nog steeds erg welkom !
                          16.Een reeks (mag een reeks zijn die je al begonnen bent). Hier mocht ik opnieuw Game of Thrones van George R.R. Martin voor gebruiken.
                            17.Een boek waar je gek van was als kind. Mijn absolute favoriet als kind was Hasse Simonsdochter van Thea Beckman. Ik wou zelfs een kind Hasse noemen ,maar daar staken de vaders een stokje voor. Maar eigenlijk is dat geen kinderboek, maar een jeugdboek. Maar misschien lees ik Mary Poppins nog eens :-).
                              18.Een boek dat je ooit begonnen bent maar nooit hebt uitgelezen. In Als ik blijf van Gayle Forman ben ik verschillende keren begonnen om weer weg te leggen. Het was niet echt een boek voor mij , maar het is wel uitgelezen geraakt.
                                19.Een boek met een 65+ hoofdpersonage. De kleinzoon van David Abbott. Past meteen in mijn voornemen om boeken uit de bib te lezen. Goed boek trouwens.
                                  20.Een boek dat je kan uitlezen op een dag. Bijna alle graphic novels die ik las.
                                    21.Een boek dat verfilmd werd. Als ik blijf van Gayle Forman. De film heb ik niet gezien.
                                      22.Een boek waar een televisie reeks werd op gebaseerd. Dat was gelukkig niet zo moeilijk met Games of Thrones van George R.R. Martin
                                        23.Een boek dat al zeer zeer zeer lang op je te lezen lijst staat. Dat zal dan toch Nacht worden van Karl Ove Knausgard. Ik sta achter met het lezen van zijn boeken. En ik ben er ondertussen opnieuw in begonnen.
                                          24.Een boek dat zich afspeelt in Azië. Hier kreeg ik in januari wel voldoende tips dus dat gaat wel lukken.
                                            25.Een boek dat zich afspeelt in Afrika. Congo? Tips?
                                              26.Een boek dat zich afspeelt in Latijns-Amerika. Er zijn blijkbaar ook boeken genoeg die zich hier afspelen.
                                                27.Een boek dat zich afspeelt in Oceanië. Tips nog steeds welkom !
                                                  28.Een boek in een andere taal dan dat je anders leest (Engels? Frans? Duits? Islensku?). Vele graphic novels gelezen in het Engels.
                                                    29.Een bundel kortverhalen. Misschien lees ik nog wat van Bril of van Ischa Meijer.
                                                      30.Een poëzie bundel


                                                      Het gaat goed denk ik met deze Challenge volgen. Het lukt wel voor het einde van het jaar.

                                                      2 opmerkingen:

                                                      1. 25. Chimamanda Ngozi Adichie schrijft geweldige boeken, Paarse Hibiscus vond ik de mooiste, en 't speelt zich af in Nigeria.

                                                        BeantwoordenVerwijderen
                                                      2. Ik heb het nu opgeschreven om te lezen Lieve :-)

                                                        BeantwoordenVerwijderen