zaterdag 19 december 2015

De Kooi

Bird Box in het Engels.

Eén van de spannendste boeken die ik de afgelopen tijd las.
Het debuut van Josh Malerman.

Toch had ik het gevoel dat de auteur zijn mosterd gehaald had bij The Walking Dead. Mijn favoriete Tv reeks aller tijden :-).
Ik zag zoveel zaken terug komen.
Zoals de dingen die gebeuren voor de wereld ten onder gaat.
Wat de mensen doen om te overleven.
Hoe nieuwe 'families' ontstaan.
De telefoon, de expedities, Rick (op 't laatste), ...

Uiteindelijk maakt het niets uit want ik las het boek bijna in één adem uit...
Spannend blijft het tot de laatste bladzijde al hoopte ik ergens op een 'open' einde. Op meer...
Dat is er ook wel, maar het kan ook van niet...
Ik hoop wel dat de auteur dan een beetje afwijkt van wat The Walking Dead tot hiertoe gebracht.
Dat ie nog meer zijn fantasie laat werken...
En fantasie kan werkelijkheid worden in de nabije toekomst.
Wat is echt en wat niet :-)??

Maar De kooi of Bird Box moet je lezen !!!!!!!!

2 opmerkingen:

  1. Na een aantal positieve reviews op blogs heb ik die ook gelezen. Ik vond hem mooi, maar niet super. Wat mijn absoluut spannendste boek van dit jaar is, is "Ik ben Pelgrim" van Terry Hayes. Het is héél lang geleden dat ik nog eens vooruit bladerde in een boek omdat ik het bijna niet meer hield van de spanning... Maar met dit boek heb ik dat dus gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan ga ik dat boek ook lezen! Want nog spannender? Daar ben ik benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen