woensdag 15 mei 2013

Een parel

Onze bib is een pareltje in de stad en ik woon er 100 meter af. Voor een boekengek zoals ik 'een droom die werkelijkheid werd'.
Gisteren ging ik er weer heen. Me een beetje generend dat mijn laarzen zoveel kabaal maakten. Ik probeerde te lopen op mijn tippen in de stille bib. In de boekengangen liep amper volk, maar aan de computers zaten veel mensen (vooral mannen). Een groot verschil met mijn eigen bibjeugd toen er maar één computer was en geen internet. De mensen kwamen er alleen om de boeken. De bib is dus mee met haar tijd.

Ik leende twee boeken uit.
Eén van een auteur waar ik ooit al eerder een boek van las. Jostein Gaarder (eerste boek bij de G) en 'De wereld van Sofie'. Een heel bekend boek dat ik ooit las. Nu leende ik 'Vita Brevis, Het leven is kort, een liefdesgeschiedenis.'uit. Ik ben er gisteren al in beginnen lezen toen mijn andere boek uit was. Het zal wel snel uit zijn.

Het andere boek dat ik leende ik van Brady Udall. Mij onbekend. Het is een dik boek met 622 bladzijden en heet 'De eenzame polygamist'. Een fictief verhaal over mormomen. Later meer hierover.

Hopelijk kan ik deze middag nog even lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten