zaterdag 18 mei 2013

Hoera voor de boekentoptien (De standaard 1705/2013)

Oef!
Ondertussen ziet de TOP 10 van de meest verkochte boeken er ietwat beter uit.
Saskia De Coster staat op drie met haar boek Wij en ik. Ik moet dat boek dringend lezen. Het staat tussen mijn rijtje.
En ook de nieuwste van Tommy Wieringa staat er in op negen.
Toch alvast een verbetering.

Zelf kocht ik ook nog een paar boeken aan.
Zoals twee van Amos Oz en ik reserveerde de nieuwste van Dimitri Verhulst.
En dan nog een paar tweedehands.
Zoals Bijbel voor ongelovigen en nog één gelijkaardig boek.

Verder in diezelfde standaard een column over invaliden want daar is dezer dagen ook weer wat om te doen.
Man en ik weten zelf een paar 'invaliden' die amper invalide te noemen zijn, maar toch een uitkering krijgen.
Zo is er de tuinman die invalide is , maar toch nog heler dagen in de tuin werkt bij mensen. Bovenop zijn uitkering uiteraard.
Of de verpleegster die moeilijk kan stappen, maar toch rondjes loopt.
En 2 die invalide zijn wegens psychische problemen, maar hele weekends samen doorzakken en de bloemekes buiten zetten. Ze hebben waarschijnlijk echt wel problemen.
Dan heb je nog de postbode op invaliditeit na een operatie aan de rug die elke dag nu op zijn koersfiets rondjes rijdt.
Al deze mensen scheppen zelf op over het bij het kloten hebben van het systeem.

Er zijn natuurlijk ook echte invaliden. Mensen die bijna niet kunnen buiten komen en die ook echt niet meer kunnen werken. Die hulp nodig hebben op één of andere manier.
Maar ook hier is veel misbruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten