maandag 13 mei 2013

Pubergedicht

In de kranten en tijdschriften werd moederkesdag zeker niet overgeslagen.
Ontsnappen is onmogelijk beste moeders.
Ik las de column van Catherine Ongenae over al dat gedoe rond moederdag. Ze heeft wel gelijk, maar echt waar: ontsnappen is onmogelijk.
De kinderen maken werkjes op school en zijn daar bijzonder (terecht)trots op. Zo een kunstwerk dient uiteraard een goede plaats te krijgen op de kast of een plank. En ik ben danig ontroerd wanneer ik zie hoeveel werk ze er in gestoken hebben.
Ook onze jongste kwam vandaag nog met een kunstwerk naar huis met een verknipte foto van mij erop en daar stond op 'Voor de mooiste mama'. Ook al besef ik wel dat ons Lies geen enkel besef hier van heeft. Het kreeg een plaats en ik glom van trots.

Maar nu. Onze oudste is zestien en deed enige moeite om ook een gedicht te fabriceren. En ook dit raakte me al hou ik me natuurlijk wel stoer tegenover al dat pubergedoe.

Ik ben vaak brutaal
Heb een grote mond naar jou
Dan word je weer boos
maar nooit duurt dat lang
We maken het goed
Eerst nog een preek
en zo gaat dat dan 5x per week

Maar vandaag even niet
Vandaag is van jou
Dus doe wat je wilt
Ik hou je niet tegen
want ik heb van jou al zoveel gekregen

En elk jaar op deze dag
ik zie hem al komen op je gezicht
is er een glimlach
naar ons toe gericht.

Zeg nu zelf. Dat is toch lief.
Er was nog een foto bij van haar waarop ze bijna onherkenbaar verkleed was :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten