vrijdag 20 februari 2015

The walking dead reeks



Nooit gedacht dat ik aan zo'n soort lectuur zou verslingerd geraken, maar deze maand las ik al 7 graphic novels en getipt door Kathleen begon ik ook de The Walking dead reeks. Ik lees ze in het Engels en bestel ze bij deze online bookshop. Je kan ze ook in de bib lenen en in het Nederlands, maar dat zijn dikkere boeken en groter formaat. Diegene die ik bestel zijn kleiner van formaat en liggen goed in de hand. Ik heb er drie achter de kiezen nu.

-Vol 1: Days gone bye
-Vol 2: Miles behind us
-Vol 3:Safety behind bars

Het gaat over zombies, maar daar gaat het eigenlijk niet om.

Meer:

Stel je voor dat je van de ene dag op de andere je huis kwijt bent, je job, veel familieleden, moet jagen om te overleven, ...door iets ingrijpend dat gebeurt op de aarde.
Wat doet dat met overlevenden. Hoe overleven ze? Wat komt er allemaal boven? Waar wordt over gezwegen?
Hoe overleef je zonder dokters in de buurt, zonder gevangenissen, zonder psychiater, zonder supermarkten, zonder zelfs een fornuis of een dak boven je hoofd?

Deze graphic novels zijn supergoed. Ik ben blij dat ik ze dankzij de tip ben beginnen lezen en kan niet stoppen. De volgende drie delen zijn ook al besteld :-) en ik kan amper wachten.

Gisteren bracht ik uit de bib nog eens 4 andere graphic novels mee waarvan ik ook al één terug uit heb en die ook echt een aanrader is, maar daar blog ik nog wel een andere keer over.

Deze boeken zijn een welkome afwisseling bij het gewone lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten