zondag 1 februari 2015

Uitgelezen in januari

Het is gelukt!
De motivatie is groot om veel te lezen. En ik heb er echt ontzettend veel zin in.
En afgelopen maand las ik zes boeken.

-Kwikzilver van Ann De Craemer. Dit is een heel mooi boek over Ann haar oma. Een mooi eerbetoon. De liefde straalt van de pagina's. Momenteel heb ik het zelf aan iemand uitgeleend die een speciale band heeft met haar oma.

-Het Lied van IJs & Vuur van George R.R. Martin. Ik las het laatste deel van de hele reeks. Een dans met draken, zwaarden tegen draken. Dit boek las vlot, maar ik vond het een teleurstellend einde van de reeks. De reeks is goed, maar ik had veel meer verwacht van de laatste delen.  Ik hoop dat er ergens nog een vervolg op komt want zo kan dit toch niet stoppen...

-Vele hemels boven de zevende van Griet Op De Beeck dan was een zeer mooi boek. Ze staat terecht in de top 10 van meest verkochte boeken. Ik zou deze zeker aanraden om te lezen, maar ondertussen zullen wel al veel mensen haar boeken gelezen hebben denk ik.

-Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans. Een boek over de grootvader van deze auteur die nog meevocht in de Grote Oorlog van 1914-1918. Ik lees eigenlijk geen boeken over oorlogen, maar men vertelde mij om in deze tijd toch minstens één boek over dit onderwerp te lezen en toen werd het deze. Het is een goed boek ook. Het maakte mij wel nieuwsgierig naar die oorlog. Ik hou van geschiedenis en ik leerde wel meer uit dit boek over de tijd toen en die vreselijke oorlog (al zijn alle oorlogen vreselijk).

-Wintermaan van Dean R. Koontz is alweer een ouder boek. Dit soort auteurs (King, Koontz)leest erg vlot en is best spannend. Dat was het nu dus ook. Ik heb besloten ook eens een lijst te maken van alle boeken die ik las van Koontz en King en dan de boeken die ik nog niet las ook te lezen.

-Ons Moeder van Julien van Remoortere dan was een boek over moeders van voornamelijk grote gezinnen voor , tijdens en na de tweede wereldoorlog. Over hun jeugd, het huwelijk, kinderen krijgen, armoede, 't leven. Voor mij eens leuk om te lezen hoe het er toen aan toe ging.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd Sandra! Dit vind ik wel een prestatie om trots op te zijn. Of heb je je kinderen een maandje weggestuurd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen