donderdag 4 juli 2013

Gelukkig schreef Veerle Beel niet over de koning

De kranten stonden vol van de koning vandaag, maar daar lees ik geen letter van. Het enige wat ik wèl gelezen heb is hoe de voorbije koningen aan hun eind gekomen zijn, hoe lang ze geregeerd hadden. Waarschijnlijk zijn het de cijfertjes die me interesseren. Zo probeer ik ook altijd te tellen hoeveel kinderen mensen gekregen hebben.

Vandaag wel enorm genoten van de column van Veerle Beel.
Over zo 'druk' zijn dat men zelfs vergeet iets belangrijks te vragen. In haar geval de examenresultaten.
En over afstanden. Wat is nu ver? Man en ik vinden in België niets ver. Dat we in augustus naar La Provence gaan. Ja. Dat is een beetje ver (der). 1000 km, maar dan nog. In een dag ben je er.
Maar naar Gent gaan we zelfs naar de tandarts (30 km verder)en we gaan weleens gewoon een dagje naar Zeeland (100km)en man die rijdt wekelijks het halve land door. Soms zelfs tot in Luxemburg.
Sommige mensen vinden een andere stad al ver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten