vrijdag 12 juli 2013

Voor het opnieuw weekend is

Ik heb vorig weekend aan zee erg op mijn gemak genoten van de weekendbijlagen van de kranten.
Ook de colum van Bernard Dewulf (in DE Standaard) was goed , net als die van Bart Eeckhoudt.
Maar ook las ik jammer genoeg dat Maarten Van Roozendaal overleden is. Slechts 51 jaar. Zo mooi als hij was heb ik op mijn andere blog 2 filmpjes van hem gezet (voor wie hem niet kent). Goed dat De Morgen er even aandacht aan schenkt dat hij overleden is. Wat een verlies weer.

Ook spinvis stond in de krant met de zomerserie: terug naar de vakantie uit je jeugd. Spinvis in De Efteling. Leuk om te lezen. Ik hoor Spinvis graag.

Nog in Zeno. Zeno gaat naar zee.  Ik heb die foto's echt bestudeerd. Verschillende keren. Gekeken hoe de mensen, de kleren, de stranden waren, de natuur erachter, ...

En dan nog een artikel over een vader die zijn dochter gaat ophalen van een festival. De shock. Herkenbaar. Dat je opeens beseft dat je niet meer piepjong bent, maar in mijn geval: je je een 'oud wijf' begint te voelen.

Zo.

Moge je gewoon zijn zei de dichter.

Morgen opnieuw: de weekendkranten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten