donderdag 25 juli 2013

Zomernachtsessies

Gesprekken met durvers.

Zo een boek dat ik zag liggen in de etalage van de boekhandel en omdat ik een abonnement heb op De Standaard heb ik deze gesprekken wel al eens eerder gelezen.

Gesprekken met durvers

Pascale Platel
Roland Van Campenhout

Rika Ponnet
Herman Brusselmans

Michaël Borremans
Mia Doornaert

Erwin Mortier
Chris Lomme

Noël Slangen
Wim Delvoye

Daan Stuyven
Beatrice Delvaux

Eva Brems
Nigel Williams

Caroline Gennez
Bernard Dewulf

Michaël R. Roskam
Luc Tuysmans

Johan Heldenbergh
Kobe Desramaults

Mieke Van Hecke
Etienne Vermeersch

Youp van 't Hek
Peter Vandermeersch

Op de achterflap staat
'Hoe grandioos en meeslepend te leven, in twaalf intieme gesprekken.'

En ik moet zeggen. Van het lezen ervan heb ik genoten. Van de meeste toch. Opnieuw.
Sommige dingen zijn blijven hangen.
Sommigen van hen leven erg intens en boeiend. Leven op hun eigen manier. Dat bewonder ik wel. Mensen die hun eigen leven, hun eigen weg bewandelen.
Sommigen personen in het boek vind ik 'groots' zoals Roland, Wim, Daan, Nigel, Bernard, Kobe en Youp.
Van Youp heb ik meteen tweedehands een boekje gekocht na het lezen van het interview.
En door Kobe overweeg ik een city trip naar Dranouter.
Nigel heb ik ooit zien optreden en naar hem had ik bijna mijn nu zesjarige zoon genoemd.  Hij heet nu Niels.
Daans'muziek hoor ik zeer graag.
Bernard zijn stukjes en boeken lees ik altijd.
Wim heeft krasse uitspraken waar veel waarheid in schuilt.
Roland doet zijn zin en heeft een vrouw die haar zin doet.

Leuk boek om te lezen. Wie het eens wil uitlenen. Welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten