woensdag 24 april 2013

Boeiende artikels

Soms staat er in een krant wel heel veel dingen die je enorm aanspreken of boeien of raken.

Zo hebben veel kinderen (peuters)in Antwerpen nog steeds geen school en ook in andere steden is dit probleem in. Ik kan me de onmacht en de kwaadheid van de ouders wel inbeelden dan.

Of dat de vastgoedprijzen weer fors stegen. Nog altijd denk ik dan. Zelf heb ik daar ook interesse voor. Ik vraag me nog steeds af wat het 'beste' is : kopen of huren?!
Ik denk vaak huren alhoewel ik zelf al 16 jaar een eigen woonst heb. Dat net de appartementen fors stegen vind ik gek. Ik zou zelf niet zonder tuin kunnen.

En dan is er in Aalst ook vanalles aan de hand. Aalstenaars zijn speciale mensen kan ik U wel zeggen :-).

En dan was er het artikel over het toenemend protest tegen stadsfestiviteiten.
Ik woon zelf in een stad. Wel een kleine stad, maar toch ook één waar regelmatig wat aan de hand is en zelf vind ik dat fijn. Zo af en toe.
Maar ik heb toch ook de indruk dat de mensen tegenwoordig zeer snel naar de rechter stappen of een protestactie op touwen zetten voor zoiets en ook voor andere dingen. Er is altijd wel wat waar ze zich aan ergeren. Maar ik vind ook dat als je naar 't stad gaat wonen je dit erbij moet nemen. Net zoals je op het platteland de kraaiende hanen erbij neemt.
Hier in de stad hebben wij ook al klagers over de vloer gehad hoor. Bv. omdat we teveel lawaai maakten tijdens onze verbouwingen.
'Mensen beschouwen het stad te vaak als hun erf.' Zo is het maar net.

Dan was er nog iets over verspilling. 'Geef lelijke groenten een kans.' Over ten strijde trekken tegen de massa's voedsel die verspild worden op wereldvlak. Het is ongelooflijk hoeveel voedsel (fruit bv)het niet haalt tot in de winkel.

Ja. Een boeiende krant.
En nu moet ik dringend weg. Andere katjes geselen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten