dinsdag 2 april 2013

Uitgestelde koffie en het nieuwe tijdperk

In de krant vandaag blij te lezen over 'uitgestelde koffie'. Daar had ik op mijn andere blog al een blogje aan gewijt. Ik ben VOOR. Het blijkt uiteindelijk van facebook te komen. Een medium waar ik me ver weg van hou. Voor mij geen facebookgedoe. Mijn blogs zijn al persoonlijk genoeg vind ik zo, maar toch nog anoniemer. Al kun je ook wel stellen dat niemand privacy heeft in dit overbevolkte landje en ik help het dan ook niet veel met mijn grote kindertal.

Daarna nog een artikel van een gastblogger. Kristien Bonneure.
Zo met haar eens in haar artikel.
Enkele zinnen :

'Ik denk dat sommige toekomstige historici met hoog opgetrokken wenkbrauwen zullen kijken nar de major shift van de afgelopen jaren. Het tijdperk waarin mensen hun privacy vrijwillig afstonden. Daar was niet eens een dictatuur voor nodig. De tijd waarin mensen uren, dagen , weken versurften in een meta-leven in plaats van een echt, en eindeloos dobberen op een infortmatiestroom waarin maar af en toe een mooi visje voorbijzwom: een foto, een zin die bleef hangen. Ze waren zelfs ongelukkig bij het zien van zoveel leuks bij anderen, of bij het wachten op de reacties op hun eigen meninkjes. Het was nooit genoeg, altijd te weinig en te laat. Maar ze bleven ermee bezig. Het was met andere woorden een verslaving.'

'Ze vragen zich af waarom de voorspelling van de econoom Keynes niet is uitgekomen, namelijk dat we nu veel minder zouden werken. We zouden slecht enkele uurtjes per dag moeten werken om al onze verlangens te vervullen. Helaas voor deze wijze man zijn onze verlangens onbeperkt en onvervulbaar gebleken. Het credo is groei, meer produceren, meer consumeren.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten