donderdag 11 april 2013

Daniel Easterman

Ik las gisteren dan toch het boek De Broederschap uit van Daniel Easterman.
Langer dan normaal moest ik ervoor wakker blijven.
Het boek is al meer dan 20 jaar oud en ook hier komen geen mobiele telefoons in of wordt er niet over het internet gesproken.
Het is meer een mannenboek, maar vond ik het een spannend boek. Bij momenten plakte ik toch vast aan de pagina's en wou ik weten hoe het nu verder zou gaan.
Het hoofdpersonage is een oud CIA agent die in een lastig parket verzeild raakt met een geschiedenis die terug gaat tot 2000 jaar eerder. Ook komt er geloof in, Jerusalem, weer ook Venetië, ... Ik geniet van de beschrijvingen. Bv. over de gondels, de gevels, de steegjes, de kerken, ...
Wat ik minder vond was dat er dode kinderen inkwamen. Zulke boeken lees ik niet zo graag.
En het einde was ook niet zo verrassend.

Maar toch viel dit boek weer goed mee om willekeurig uit de Bib mee te nemen als eerste met de E.
E van Easterman.
Deze middag doe ik het boek weer binnen want ik ben weer ontzettend nieuwsgierig welk boek bij de F staat.

1 opmerking: