maandag 15 april 2013

I love Saskia

In De Morgen de column van Saskia De Coster gelezen.
Ik had hem net zogoed zelf kunnen schrijven.
'Mensen zijn genieën in het voorspellen van de toekomst, en dan vooral de toekomst achteraf bekeken.'
Zo vaak zelf zoiets verkondigd.
Ik voelde het echt vooraf, zei er nog wat van tegen gene om dan achteraf te verkondigen: 'Had ik het niet voorspeld?!' Herkenbaar en nog waar ook. De keren dat ik er naast zat vergeten we maar, maar de keren dat het klopte verzucht ik: 'Dat wist ik toch-dat dat ging gebeuren.'

Saskia gelooft ook dat songteksten en boeken een voorspellende kracht blijken te hebben.

En dan.
'Je moet simpelweg zelf de hemel een beetje optillen, en zien wat er dan gebeurt. Altijd proberen, en zien of de hemel op je neerdondert of dat jij in hogere sferen geraakt.'

Dat deed ik dus vandaag....(mijn echtgenoot kan dit beamen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten