vrijdag 29 maart 2013

De Letteren

is een favoriete bijlage bij De Standaard op vrijdag.
Vandaag stond er een interview in met Julian Barnes. Aangezien ik me onlangs worstelde door twee boeken van hem las ik het van A tot Z.
Zo weet ik nu dat de auteur bijna 70 is en over sommige dingen liever niet praat. Dat hij weer een nieuw boek uit heeft en de drie boeken die in de zijlijn stonden heb ik niet gelezen. Misschien heb ik net de moeilijke boeken van hem gelezen want dat laatste boek dat ik van hem las ging echt niet volledig van harte. Al las ik dat je bij Barnes tussen de regels door moet kunnen lezen en je soms 'lastige' delen moet doorploegen.
Alleszins. Ik ga nogmaals eens iets proberen lezen van hem.
Flauberts papegaai, Arthur & George en Alsof het voorbij is (dat laatste heb ik gehoord dat een goed boek is, de moeite, maar helaas steeds niet beschikbaar in de bib).

Ondertussen begint de boekentoptien er een klein, klein beetje anders uit te zien met Saskia De Coster haar boek op 1. Joepie Jeej. Eindelijk een boek dat ik al heb en dus ga lezen.

Sarah Vankersschaever dan in Scoop...
'We krijgen stilaan diarree van die vijftig tinten.' over al dat 50 in de media.
Alsook dat Ketnet stopt met het Junior Eurovisiesongfestival. Eindelijk!
Of met de woorden van Saskia
'Dat werd tijd. Kinderen krijgen nu eindelijk de vrijheid om te doen wat ze het liefste doen : met hun eigen dromen bezig zijn in plaats van die van hun ouders.'

En zo kreeg ik alsnog tot hier toe één krant uit.
En mijn boek van Daanje is ook bijna uit. Mijn mening erover moet ik een beetje herzien. Later meer....maar ik wil graag nog van haar lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten