woensdag 20 maart 2013

X en D

Deze middag in de bib was er een klein probleem. Vijf mensen waren bezig alle boeken te verzetten dus toen ik bij de D kwam stond daar de B. Een medewerkster moest mij toen leiden naar de D.
Ze vroeg: 'Welk boek zoekt U precies?' Ik deed heel onbeleefd of ik haar vraag niet hoorde want ik wou geen onsamenhangend verhaal ophangen van 'het eerste boek met de D' en 'ander soort boeken lezen'. Ondanks het feit dat ik haar vraag onbeantwoord liet toonde ze me de weg naar de D.
Daar koos ik dan een boek van Anjet Daanje. Het is nogal een dik boek (523 blz)en redelijk nieuw (2011).

Bij de X was het gemakkelijker. Er stonden maar drie boeken.
Het eerste was van Xiaolu Guo. Een Chinese auteur. Dat had ik wel kunnen denken.

Bij het naar de balie lopen kwam ik de medewerkster opnieuw tegen. 'Gevonden?' vroeg ze. Waarop ik ietwast genegeerd haar vraag beantwoorde met : 'Eh. Ja.'

Toen liep ik de regen weer in, ontweek de drollen op de weg en de plassen en begon alvast met het avondmaal want vandaag begin ik al in:
'Delle Weel' van Anjet Daanje.

1 opmerking:

  1. Haha ... zo ben ik nou ook! Soms een beetje negeren. Wel een dik boek zeg! Veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen