maandag 25 maart 2013

Ik lees....in de binnenspeeltuin

Momenteel lees ik Delle Weel van Anjet Daanje.
Nog nooit van gehoord? Wel. Ik ook niet. Dat komt er van wanneer je het eerste boek neemt in de bib bij de D.
Maar het is een verrassend boek. Niet dat ik het zou tippen, maar het leest wel vlot en 't gaat vooruit. Bovendien gaat het over de dunne lijn tussen fictie en non-fictie. Over hoe dat door elkaar loopt uiteindelijk. Als ik het uit heb zal ik de korte inhoud even bloggen.
Momenteel zit ik halfweg. Ik las gisteren een paar honderd blz. in de binnenspeeltuin tussen de gillende kinderen door en het is zo een boek waar dat bij kan. Je kan volgen. Moet geen tien keer herlezen.
Dus ik nam een wijntje en nog ééntje en daarna aten we wat en nam ik cola light en een cappucino. Niets speciaals, maar toch was het zalig om ongestoord te kunnen lezen want de kinders vermaakten zich uiteraard in de binnenspeeltuin en ik had een goed excuus. Man was nl. thuis aan het werk en wilde vooral rustig werken en buiten was het zo bitter koud (weer eens sneeuwval en koud: brrr)dus ik had een goed excuus om naar de binnenspeeltuin te gaan.
En met een goed boek erbij valt dat allemaal reuze mee.
Hoewel de binnenspeeltuin weer goed vol zat heb ik trouwens niemand anders met een boek gezien. Wel enorm veel mensen die met allerlei apparaten zich zoet hielden. Je weet wel: die tablets en speciale GSM's enzo. Sommige koppels zaten zelfs naast elkaar daarmee bezig.
Zo een relatie zou ik zelf dus nooit of te nooit willen. Echt dodelijk!!

2 opmerkingen:

  1. Was je de enige met een boek! Gek voelt dat hè? Wel een leuk idee om een boek mee te nemen naar zo'n binnenspeeltuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verbaas me daar wel over dat ik de enige dan ben. Misschien is het niet voor iedereen de ideale omgeving, maar is het dat voor de tablet dan wel? Daar zitten ze wel allen heel geconcentreerd naar te kijken of naar hun gsm en merken dan niet dat hun kind een bloedlip heeft of kijken nog niet eens op wanneer de kids iets komen vertellen. Dat doe ik wel!

      Verwijderen