dinsdag 26 maart 2013

In de krant vandaag

Ik lees elke dag twee kranten : De Standaard en De Morgen. De Standaard heeft mijn voorkeur.
Af en toe lees ik eens een populaire krant , maar die heb ik snel doorgebladerd dan.
En in het dorpje in Zeeland waar ik vaak verblijf hebben ze niet eens buitenlandse kranten. Dit jaar ga ik ze wellicht wel twee maanden laten doorsturen. Dan lees ik ze wel met een dag vertraging.

Vandaag hadden bepaalde artikels wel mijn meer dan gewoonlijke interesse.
'Stiefkind laten erven kan nog dit jaar' (eigen kinderen leveren dan in).
Wij hebben dit al laten vaststellen bij een notaris dat ook de stiefkinderen mee erven! We zijn de wet dus voor.

'Positief opvoeden werkt (niet)
Over hoe bepaalde goede opvoedingstechnieken niet voor iedereen werken.

'Leve de lijstjes. Geen leven zonder doelen.' Leuk om te lezen aangezien ik ben opgegroeid met lijstjes (moeder)en ik dat nu zelf ook vaak doe (hoewel ik dat eigenlijk niet wil).

'RIP, allochtoon' (Integratie is meer dan de taal leren en werk vinden).
Zelfs mijn man heeft zich moeten integreren, dan wel in deze stad. Hij sprak de taal en hij had werk (hij is dan ook gewoon Belg), maar door met mij te trouwen verhuisde hij me achterna en moest hij hier reclame gaan maken voor zijn zaak, hier dus klanten vinden alsook gingen we samen bij Lets (niet alleen om dingen te doen, maar ook voor 't sociale acpect)en proberen wat te babbelen met de buren enzo.

Ziehier mijn hoofdpunten van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten